CO DODAĆ DO JESIENNYCH ZUP?

0


Jesienią częściej w naszych garnkach znajdziemy zupy. Są one wygodne i starczają nawet na dwa dni, a przy zmianie pogody mamy mniejszy zapał do gotowania, jest to więc wygodne. Większość z Was pomyśli jednak, że są one bardzo ciężkie, kaloryczne i ciężkostrawne. Nic bardziej mylnego. Dobra zupa może również być lekka i pełna smaku. Wystarczy tylko, że przygotujecie ją na bazie wody, bulionu warzywnego lub wywaru z kurczaka. Wzbogaćcie je o pyszne warzywa, a będą również mocno sycące. W naszej ofercie znajdziecie wiele gotowych warzyw, których możecie użyć. Są już myte więc zaoszczędzicie czasu, wystarczy je wrzucić do wywaru. Warto też zwrócić szczególną uwagę na kilka produktów, które sprawią, że zupy będą miały też i swoją moc wspomagającą odchudzanie. Jakich? Już spieszymy z podpowiedziami. 

Czerwona soczewica.
Ma ona w sobie bardzo dużo białka, które pomaga w regeneracji mięśni po treningu. Dodatkowo zawiera spore ilości błonnika pokarmowego, co sprawi, że dłużej będziecie odczuwać sytość. Jest też dobrym źródłem żelaza i kwasu foliowego. 

Biała fasola.
Jest to kolejna roślina, która zawiera spore pokłady białka roślinnego oraz błonnika. Jak wiadomo, dieta, która obfituje w ten ostatni składnik, może znacznie poprawić nasze trawienie. Błonnik oczyszcza organizm oraz pozwala utrzymać prawidłową masę ciała. Fasola dodatkowo posiada też spore pokłady minerałów, które pomogą Wam lepiej funkcjonować. 
Pomidory.
Pomidory to dość mało kaloryczne warzywa. W 170 gramach zawiera ich jedynie 29. Dlatego będą idealne do przygotowania pysznych i dietetycznych zup krem. Co ważne, zawierają one też dużą dawkę potasu, a ten dobrze wpływa na naszą pamięć i koncentrację, która jesienią może być nieco osłabiona.

Szpinak i brokuły.
Obydwa zielone i obydwa również zdrowe. Szpinak na przykład zawiera w sobie związek zwany tylakoidem. Sprawia on, że nasze trawienie spowalnia i blokuje rozkład tłuszczów w jelitach. Przez to dłużej będziecie odczuwać sytość. Warto go jeść również ze względu na to, że zawiera dużo azotanów, które pozwalają nam dać z siebie więcej podczas treningu. Jeśli chodzi o brokuły, to podobnie jak pomidory, są one niskokaloryczne. 100 gramów, to zaledwie 27 kcal. Posiadają dużą zawartość błonnika i działają detoksykująco oraz wzmacniają nasz układ immunologiczny. 

Kasze.
Niezależnie na które się zdecydujecie, każda wspomoże Was jesienią. Warto dodawać je do zup, bo rozgrzewają nasz organizm i usprawniają proces trawienia. Kasze to samo zdrowie i jednocześnie dużo smaku, który zostanie dodany do Waszych zup.

Jak widzicie, zupy nie muszą być ciężkie lub bez smaku. Wystarczy, że połączycie ze sobą kilka z wymienionych przez nas produktów i dodacie je do bulionu warzywnego. Kilka minut i pyszna, sycąca i co ważne, zdrowa zupa gotowa. No to, co dzisiaj sobie dobrego ugotujecie?
 

Komentarze 0

Nie dodano jeszcze żadnych opinii.