CIECIERZYCA NA ZDROWIE

0


Już od jakiegoś czasu ciecierzyca cieszy się niesłabnącą popularnością w naszym kraju. Uwielbiamy ją w formie hummusu lub jako dodatek do sałatek. Można z niej przygotować też pyszne falafele lub kotlety, które idealnie zastąpią mięso podczas obiadu. Jednak dlaczego warto ją tak kochać i stosować w naszych kuchniach? O tym dzisiaj Wam trochę opowiemy.

Dobro prosto z Azji.
Swoim wyglądem przypomina nieco groch, a pochodzi z Azji Zachodniej. Jest jednym z ważniejszych składników kuchni arabskiej. Jednak największe pola uprawne tej rośliny strączkowej znajdują się w Indiach. W europejskich kuchniach najczęściej gości odmiana „kabuli”, lekko kremowa w barwie i o dość dużych ziarenkach. Natomiast Arabowie wolą bardziej drobną i pomarszczoną odmianę „desi”.

Dobro pełne witamin.
Podobnie jak inne warzywa strączkowe ciecierzyca stanowi źródło tłuszczów, węglowodanów, błonnika, cukrów oraz soli mineralnych takich jak cynk, fosfor, magnez, mangan oraz miedź, potas, sód, wapń i żelazo. Powinny na nią zwrócić uwagę kobiety w ciąży gdyż zawiera sporo kwasu foliowego oraz witamin z grupy A i B. Ponadto posiada również witaminę C, K i E. Ta mieszanka pomaga nam w pozytywnym utrzymaniu w ryzach naszego układu krwionośnego.

Pomaga w trawieniu.
Dzieki sporej zawartości błonnika dobrze wpływa ona na nasz układ pokarmowy. Jednak pamiętajcie, że jest to też roślina, która zawiera sporo substancji gazotwórczych. Można jednak zminimalizować ten efekt poprzez długie namaczanie przed gotowaniem. Jednak nie zawsze musicie się o to martwić. Na przykład w naszych Warzywach na patelnię z ciecierzycą, ten etap załatwiliśmy za Was. Możecie więc spokojnie jeść i cieszyć się smakiem i jej właściwościami.

No, to kto z Was ma dzisiaj ochotę na odrobinę ciecierzycy na obiad?
 

Komentarze 0

Nie dodano jeszcze żadnych opinii.
Brokuły - background Pomidory z bazylią - background Pomidor - background